loading...

وبلاگ موضوع آزاد تبریز

بازدید : 98
چهارشنبه 26 آبان 1400 زمان : 22:08

انواع مختلفی از کنترل بارداری وجود دارند، اما هیچ یک از آنها 100 درصد مؤثر نیستند و میزان تأثیر آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. به این معنی که برخی از آنها نسبت به سایرین میزان شکست بالاتری دارند. در این مقاله، در مورد اثربخشی انواع روش های پیشگیری از بارداری آشنا خواهید شد.

اگر به دنبال یک کاندوم با کیفیت هستید، به شما خرید کاندوم ساگامی را از داروخانه آنلاین پیشنهاد می کنیم که بسیار نازک بوده و از لذت جنسی شما نمی کاهد.

روش های هورمونی

روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری با آزاد کردن فرم مصنوعی پروژسترون به نام پروژستین یا مخلوطی از پروژسترون و استروژن مصنوعی کار می‌کنند. پیشگیری از بارداری هورمونی با موارد زیر از بارداری جلوگیری می کند:

  • توقف تخمک گذاری
  • نازک شدن پوشش داخلی رحم، که لانه گزینی را برای جنین دشوار می کند
  • ضخیم شدن مخاط دهانه رحم و سخت شدن ورود اسپرم به رحم

هنگامی که کنترل بارداری هورمونی با شکست مواجه می شود، به یکی از دلایل زیر مربوط می شود:

  • عدم مصرف قرص، تزریق بعدی، یا تعویض چسب یا حلقه به موقع
  • مصرف آنتی بیوتیک
  • فراموش کردن مصرف قرص

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تزریق ضد بارداری موثرترین شکل کنترل بارداری هورمونی است. قرص های ضد بارداری، چسب ها و حلقه ها با استفاده معمولی حدود 91 درصد موثر هستند.

دستگاه های داخل رحمی (IUD)

دستگاه داخل رحمی (IUD) یک دستگاه T شکل است که پزشک آن را در قاعده رحم قرار می دهد.

آی یو دی های هورمونی برای جلوگیری از بارداری هورمون ها را ساطع می کنند، در حالی که آی یو دی های مسی روش شنای اسپرم را تغییر می دهند. هر دو نوع IUD همچنین مانع از ورود اسپرم به رحم می شوند.

آی یو دی های هورمونی بسته به برند، تا 3 یا 5 سال بیش از 99 درصد موثر هستند. ARHP همچنین بیان می کند که IUD مسی بیش از 99 درصد تا 12 سال موثر است.

IUD های هورمونی ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا هورمون ها را آزاد کنند، بنابراین احتمال شکست آنها در هفته اول پس از قرار دادن بیشتر است.

علاوه بر این، در برخی موارد نادر، IUD های هورمونی و مسی می توانند جابجا شده و از دهانه رحم خارج شوند و بارداری امکان پذیر شود.

روش های ایجاد مانع

روش‌های بازدارنده پیشگیری از بارداری با مسدود کردن فیزیکی اسپرم از رسیدن به تخمک عمل می‌کنند. این روش ها عبارتند از:

  • کاندوم مردانه
  • کاندوم زنانه
  • دیافراگم
  • اسپرم کش
  • اسفنج

اثربخشی روش های ایجاد مانع متفاوت است. این روش ها 12 تا 28 درصد در جلوگیری از بارداری موثر هستند. دیافراگم و کاندوم مردانه موثرترین این روش ها هستند، در حالی که اسپرم کش کمترین احتمال را برای جلوگیری از بارداری دارد.

روش های ایجاد مانع معمولاً به دلیل خطای کاربر شکست می خورند. در برخی موارد، فرد ممکن است به اندازه کافی از یک روش مانع استفاده نکند و به اسپرم اجازه ورود به واژن را بدهد.

هر دو نوع کاندوم ممکن است بشکند یا پاره شود و گاهی اوقات دیافراگم یا اسفنج از جای خود خارج می شود. هر یک از این اتفاقات می‌تواند به اسپرم اجازه عبور و رسیدن به تخمک را بدهد.

روش های طبیعی

روش های طبیعی پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از بارداری به قرص یا وسیله ای متکی نیستند. اکثر روش های طبیعی کنترل بارداری نیاز به برنامه ریزی دقیق و همکاری دقیق هر دو طرف دارند.

روش های طبیعی پیشگیری از بارداری عبارتند از:

  • خروج، یعنی بیرون کشیدن آلت قبل از وقوع انزال.
  • روش های آگاهی از باروری، که در آن یک زن چرخه قاعدگی و دمای بدن خود را ردیابی می کند تا تشخیص دهد که چه زمانی بارور و نابارور است.
  • آمنوره شیردهی، زمانی است که زن در دوران شیردهی نابارور است و ممکن است نیازی به استفاده از روش های پیشگیری از بارداری نداشته باشد.

روش های طبیعی پیشگیری از بارداری میزان شکست بسیار بالایی دارند. روش خروج 22 درصد نرخ شکست دارد، در حالی که روش های آگاهی از باروری در 24 درصد مواقع شکست می خورند.

روش آمنوره شیردهی (LAM) ممکن است تا 98 درصد در صورت اعمال موارد زیر موثر باشد:

  • نوزاد کوچکتر از 6 ماه است
  • زن حداقل هر 4 تا 6 ساعت به نوزاد شیر می دهد
  • کودک فقط شیر مادر دریافت می کند (بدون شیرخشک)
  • زن هنوز قاعدگی پس از زایمان نداشته است

تمام روش های طبیعی پیشگیری از بارداری به شدت به آگاهی بدن بستگی دارد. برخی از زنان ممکن است در محاسبه زمانی که بارور هستند اشتباه کنند.

توجه به این نکته مهم است که روش خروج اغلب با شکست مواجه می شود زیرا مایع قبل از انزال می تواند حاوی اسپرم باشد.

بازدید : 195
پنجشنبه 1 مهر 1400 زمان : 21:53

همانند هر سرویسی که در چند سال گذشته شاهد حضور آن در اینترنت آن بودیم، داروخانه اینترنتی نیز مدتی است که خود را به صفحات وب رسانده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام داروخانه آنلاین، برای اینکه حدس بزنیم چقدر آگاهی در این رابطه وجود دارد از ابزار ترندز گوگل استفاده کردیم. ابزار ترندز میزان جست‌وجوها در گوگل برای یک عبارت خاص را در بازه‌های زمانی متفاوت مقایسه می‌کند. هم‌چنین به کمک گوگل ترندز می‌توان میزان جست‌وجوی دو کلمه را با هم مقایسه کرد. اگر گوگل ترندز را برای کلمه "داروخانه" بررسی کنیم به نمودار زیر برخورد می‌کنیم.

این تناوب خیلی زیاد نتایج ناشی از پایین بودن میزان جست‌وجوها است. که عمده موضوع همین جست‌وجوها هم مربوط به "تکنسین داروخانه" و دوره‌های آموزشی آن است.

با این علم که آگاهی نسبت به داروخانه‌های اینترنتی پایین است، داروخانه اینترنتی در گفت‌وگویی به سوالات زیر پاسخ می‌دهدتا درک ما نسبت به این موضوع شفاف‌تر شود.

داروخانه اینترنتی چیست و تفاوتش با سایر کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟

داروخانه اینترنتی در دنیا داروخانه‌هایی هستند که مستقل از حضور فیزیکی به ارائه خدمات و محصولات حوزه دارو می‌پردازند. به دلیل حساسیت بالای این بخش و رگولاتوری موجود، این بخش با سایر خدمات و محصولات بسیار متفاوت است. اگر بخواهیم محصولات را از لحاظ اهمیت به چند دسته تقسیم کنیم مهمترین مواد، مواد دارویی هستند و بعد از آن مکمل‌های تغذیه‌ای قرار دارد؛ زیرا اگرچه اینها دارو نیستند، به دلیل نیاز به کنترل بالا از حساسیت خاصی برخوردارند. بعد از آن می‌رسیم به مکمل‌های گیاهی که در واقع عصاره‌های گیاهان هستند که اینها هم دارو نیستند. بعد از آن مواد غذایی معمول و سوپرمارکت‌ها.

داروخانه اینترنتی در دنیا کارش ارائه دارو و مکمل‌های تغذیه‌ای است. در ایران اما به دلیل قوانین موجود این دسته محدود به مکمل‌های تغذیه‌ای می‌شوند. محصولات سلامت محور عمومی مثل محصولات ارتوپدی، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از پوست و مو، شیر خشک و کمک غذای کودک، محصولات خاص مادر و کودک و هر محصول موجود در داروخانه به جز داروها در داروخانه‌های اینترنتی موجود است.

جنس خدمات داروخانه اینترنتی چه تفاوتی با خدمات داروخانه دارد؟

تفاوتشان در ارائه دارو است که در داروخانه فیزیکی انجام می‌شود. البته این امید وجود دارد که در ادامه این محدودیت برای داروخانه اینترنتی برداشته شود. خدمات داروخانه اینترنتی می‌تواند طیف بسیار وسیعی داشته باشد. به همین دلیل جنس خدمات کلی‌تر است. برای مثال به جای مشاوره نفر به نفر ممکن است در حال حاضر ما یک مجله الکترونیک سلامت در اختیار عموم قرار دهیم. البته ما در داروخانه در حال ایجاد زیرساختی برای ارائه مشاوره‌های دارویی روی نسخه‌های بیماران عزیز هستیم. این زمینه می‌تواند کمک خوبی به اشتغال‌زایی داروسازان جوان بکند. امکان دنبال کردن وضعیت سلامت بیمار و سایر خدمات مرسوم در دنیا امکان ارائه در داروخانه اینترنتی را دارند.

به نظر شما چرا آگاهی نسبت به داروخانه اینترنتی پایین است؟

دلیل اصلیش این است که برخلاف کسب‌وکارهای اینترنتی که سال‌هاست فعالیت می‌کنند اولین مجوز فروش اینترنتی محصولات شاید ۴ یا ۵ ساله باشد. از طرف دیگر، به دلیل حساسیت بالا، امکان رشد داروخانه اینترنتی به نسبت سایر برندهای غیرسلامت کندتر است. انتظار ما از متولیان و مدیران وزارت بهداشت این است که با دید بازتری به خدمات ما نگاه کنند و در این راه به ما کمک کنند که با سرعت بیشتری مجوزهای لازم را اخذ کنیم و تمرکز اصلی مان را روی توسعه خدمات خود بگذاریم نه شروع فعالیت.
به نقل از ایسنا

بازدید : 269
دوشنبه 29 شهريور 1400 زمان : 0:26

بی نسخه یک داروخانه آنلاین تهران ن مستقر در تهران است که دارای مجوز خارج از ایالت در هر 50 ایالت و ناحیه تهران است. بسته به برنامه سلامتی شما ممکن است بیمه شما را بپذیرد یا نپذیرد.

حمل و نقل استاندارد رایگان است ، اگرچه در سایت زمان مورد انتظار از سفارش تا تحویل ذکر نشده است. صرفه جویی ممکن است تا از قیمت خرده فروشی در حدود 15000 داروی مختلف باشد. چیزی که این برنامه را منحصر به فرد می کند این است که یک برنامه تخفیف داروهای تجویزی است و می تواند تخفیف دارویی را در شبکه بیش از داروخانه های آنلاین محلی ، آجر و ملات به شما ارائه دهد.

اگر نسخه ندارید ، می توانید از مشاوره تهران ن با پزشکان بی نسخه برای دریافت نسخه های منتخب مانند داروهای پیشگیری از بارداری ، تبخال ، اختلال نعوظ ، ریزش مو و کلسترول بالا استفاده کنید.

یک داروساز در ساعات کاری (روزهای هفته از 8 صبح تا 10 شب داروخانه آنلاین بی نسخه ، آخر هفته ها از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر بی نسخه) در دسترس است تا به هر سوالی که دارید پاسخ دهد. این داروخانه آنلاین توسط انجمن ملی تابلوهای داروسازی به رسمیت شناخته شده و در برنامه وب سایت های تأیید شده داروسازی شرکت می کند.

برچسب ها داروخانه آنلاین ,

تعداد صفحات : 0

لینک سازی در این بلاگ

لینک سازی تخصص ماست

خرید بک لینک و رپورتاژ از این وبلاگ به سایت آپ بک لینک و یا با شماره 021.9130.3758 تماس بگیرید

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 279
  • بازدید ماه : 2910
  • بازدید سال : 3551
  • بازدید کلی : 11327
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی